בס"ד
UKIsrael

שירותי ממונה בטיחות – הרווח כולו שלך

 

שירותי ממונה בטיחות – מהו הרווח שלך

 

בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 נדרש כל מפעל (מפעל : כהגדרתו בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל-1970 ) להעסיק / לשכור יועץ /  ממונה בטיחות במפעל / ארגון על מנת שינהל את הבטיחות והגיהות ויכתוב תוכנית לניהול הבטיחות בארגון.

בניינים ועסקים יכולים להכיל מספר רב של סיכונים אפשריים הן בעת בנייתם והן בתפעולם השוטף. ישנן חוקים ותקנות רבות החלות בעת תכנון, הקמה ותפעול של מבנים ועסקים כדי לשלוט בסיכונים אלה.

אחד ממגוון שירותי ממונה בטיחות הוא לקדם תרבות בטיחות וגיהות חיובית במקום העבודה. הוא אחראי בעיקר להבטיח כי סיכונים במקום העבודה נשלטים וכי הארגון עומד בהצלחה בתקני הבטיחות.

 

מדוע לשכור יועץ בטיחות ?

לארגון שלך יש הרבה תפקידים ותכונות, במיוחד מבחינת תאימות לסביבה, בריאות ובטיחות. עליך לעמוד בתקנות המקומיות והארציות, כל זאת תוך כדי התמודדות עם כללים, שיטות עבודה מומלצות ותקנים המשתנים מדי פעם.

אבל אתה לא צריך לעשות את זה לבדך. תפקיד ממונה בטיחות הוא לעזור לך לנווט בשדה המוקשים הרגולטורי. יתרה מכך, איש המקצוע יבצע זאת מהר יותר ויעיל יותר.

אם תשכור שירותי ממונה בטיחות החזר ההשקעה מובטח. הדבר נובע משיפור התדמית הציבורית שלך כארגון המקפיד על הבטיחות, עמידה בתקנות, בחוקים ובתקנים, שמירה על חיי אדם, חיסכון בעלויות כתוצאה ממניעת תאונות ותשלום פיצויים לנפגעים, יעילות תפעולית גבוהה ושיפור בשביעות רצון העובדים. ההשקעה בממונה בטיחות היא שולית לעומת עלות אירועי בטיחות העלולים להתרחש.

זכור: עלות יועץ הבטיחות שלך היא הוצאה עסקית, מה שאומר שהיא מוכרת למס.

מדוע כדאי לכם לחפש שירותי ממונה בטיחות ? הנה הסיבות לכך שיועץ בטיחות עשוי להיות מה שאתם צריכים לעסק שלכם.

 

כמה אתה יודע על תוכנית הבטיחות שלך ?

כל חברה בארץ חייבת לספק סביבת עבודה בטוחה לכל עובד שלה. פירוש הדבר לזהות ולבטל או להפחית סכנות מכל הסוגים ולנהל רישומים קפדניים של אמצעי הבטיחות.

אף אחד לא מכיר את תוכנית הבטיחות שלך יותר טוב ממך. החברה שלך חלמה על כך, בנתה את התוכנית, מתחזקת אותה ורוצה להגן עליה בעתיד. אתה יודע לא רק כיצד אתה מציית לתקנות אלא גם איך אתה ממלא את התפקידים של מי שמחזיקים את הכוח בידיהם.

הנה הבעיה.

יתכן שאתה מכיר כל פינה ותכנית של תוכנית הבטיחות שלך. אבל לפעמים בגלל שאתה מכיר את התוכנית כה טוב הרי זה מקשה על הערכת נקודות החוזק והחולשה שלה. איפה החורים? האם ישנם תהליכים מיותרים? האם אתם יכולים לייעל את נהלי הבטיחות שלכם ולשפר את זרימת העבודה שלכם במהירות ?

זה יכול להיות מאתגר לענות על שאלות אלה מקרוב – אם לא בגלל שאתה כל כך עסוק ביישום תוכנית הבטיחות שלך שאין לך זמן לעשות את זה.

זוג עיניים רענן של יועץ בטיחות, ובמיוחד מישהו שהגיע מחוץ למפעל, עשוי להיות מה שאתה צריך כדי לאתר את הפגם הזעיר בתוכנית שלך שעשוי להיות גם הסיכון המשמעותי ביותר שלך.

 

מדוע שכירת שירותי ממונה בטיחות חיצוני היא הדרך הנכונה ?

צוות הבטיחות הפנימי שלך מצוין בתפקודו. מדוע הם זקוקים לעזרת יועץ בטיחות חיצוני ?

כי לא כל תאימות נוגעת לכשירות.

צוותים פנימיים עשויים להיות בעלי הידע והמיומנויות לתכנן ולבצע תוכנית בטיחות מקיפה. אבל הם גם העובדים שלך. זה אומר שהם יכולים להיות מושפעים מן הפוליטיקה הארגונית בחברה.

לא נדיר להיתקל בצוותי בטיחות המושפעים משיאי בטיחות שהגיעה אליהם החברה בעבר. לעיתים מגיעות לרגולטור הלשנות על חברות שמשנות דיווחי בטיחות לאחר לחץ מצד ההנהלה בניסיון לשמור על שמה הטוב של החברה, במיוחד בחברות העוסקות בתחומים מסוכנים, למשל חומרים רעילים או אתרי בניה. בנוסף, לצוותי בטיחות תמיד יש מה להוכיח. בין אם זה שמירת תפקידם הנוכחי או מינוף עצמם לתפקידים בכירים יותר, אלמנט הפוליטיקה הארגונית בצוות הבטיחות הפנימי שלכם עשוי להיות נפילת הבטיחות הבאה שלכם.

כשאתה משתמש ביועץ/ממונה בטיחות חיצוני, יש לך מישהו שיבדוק את עבודת צוות הבטיחות הפנימי. ליועץ החיצוני אין מוטיבציה בתהליך חוץ מהרצון לעזור לך לעמוד בתקנות, להימנע מקנסות ולהגן על העובדים שלך. לרוב הוא לא רוצה לשלוט בתהליכים בחברה, והוא לא מכיר או מעורב בפוליטיקה פנימית. הוא יכול להציג את הרעיונות שלו מבלי לתת דין וחשבון לאיש בחברה.

 

מה יכולה חברת ייעוץ בטיחות להציע

מי אלה העיניים הטריות הזה שמוכנות ומסוגלות להפיח חיים חדשים בתוכנית הבטיחות שלך ? אלה הם יועצי בטיחות חיצוניים.

מהו יועץ בטיחות ? יועצי בטיחות הם אנשי מקצוע מוסמכים בתחום הבטיחות המבקרים חברות כמו שלך ומעריכים את תוכנית הבטיחות שלך על פי תקנות הבטיחות המקומיות והממלכתיות. בהיותם מומחים עצמאיים ובלתי תלויים, הם מבחינים בעוצמות, חולשות והזדמנויות בתוכנית הבטיחות שלך. לאחר מכן הם עוזרים לך להתוות דרך לעבר מקום עבודה בטוח יותר ותואם לחלוטין לנדרש בתקנות.

יועץ הבטיחות עובד עם צוות הבטיחות הנוכחי שלך (אם יש לך כזה) – לבטח לא נגדו. הוא משתמש בתהליך ביקורת עקבי ומציג את ממצאיו בפני הארגון שלך. ברוב המקרים הוא מוצא שינויים קטנים בדרגות חומרה שונות. אלה דברים שלצוות הבטיחות שלך היה לוקח שבועות, אם לא חודשים, וגם אז הם עשויים שלא להבחין בהם אלא לאחר שאירעה תאונה או ניתן קנס גבוה עקב חריגת בטיחות.

 

מתי כדאי לשכור יועץ בטיחות ?

התשובה היא: בהקדם האפשרי.

אל תחכה עד לביקורת או בדיקה של הספרים או עד שיש לך בעיה לכאורה בלתי פתירה. ממונה בטיחות צריך להיות זמין כדי לבצע בדיקה מקיפה בכל פעם שאתה מבצע שינוי מהותי בתהליך שלך. הוא יכול גם לעזור בתכנון מערכות בטיחות מהיסוד.

יתרה מכך, יועצי בטיחות חיצוניים אינם מועברים לפרויקטים אחרים כמו שלעיתים קורה לעובדים הפנימיים. הם יכולים להקדיש את זמנם ומרצם למען ביצוע תוכנית הבטיחות הנכונה.

 

כמה (ומי) תוכלו לחסוך בהעסקת יועץ בטיחות?

יש לך צוות בטיחות מעולה, ואתה סומך עליו שיפעיל את תוכנית הבטיחות שלך על פי חזון החברה שלך. אתה יכול לתמוך בצוות שלך על ידי עבודה עם יועץ בטיחות.

זה נשמע לא אינטואיטיבי, אך יועצי בטיחות מוסיפים ערך עצום לצוות הפנימי שלך. הם יותר מאשר בודקי נישות: יועצי בטיחות הם אנשים מנוסים עם ראיה רוחבית שיודעים כללי בטיחות מבפנים ומבחוץ. בנוסף, לא רק שיש להם ניסיון בעבודה עם חברות בנישה שלך, אלא שאין להם תלות בפוליטיקה ארגונית. כל מה שהם רוצים לעשות זה להגן על העובדים שלך ועל החברה שלך מפני סכנות בטיחות.

מעיצוב ועד יישום, בטיחות היא מאמץ צוותי. אף אחד לא יכול לעבוד לבד. יועץ/ממונה בטיחות הוא חבר יקר בצוות שלך, גם אם הוא נמצא רק כמה ימים או שבועות.

האם אתה מודאג מהתאימות של החברה שלך לתקנות הבטיחות ? יכול להיות שחסר לך משהו ? אתה יכול לחסוך חיים וכסף על ידי שכירת שירותי ממונה בטיחות.

זכור: ההשקעה בממונה בטיחות היא שולית לעומת עלות אירועי בטיחות העלולים להתרחש.

חברת אפקט הבטיחות

חברת "אפקט הבטיחות בע"מ" מספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה בדרישות החוק והתקנות. החברה מבצעת הדרכות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, מספקת שירותי ממונה בטיחות, יועץ בטיחות, מבצעת סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, סיוע ברישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, הכנת תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד.

"אפקט הבטיחות" נוסדה ע"י 3 ממוני בטיחות בכירים:

מנכ"ל – גל לוי

סמנכ"ל תוכן ומצוינות – יהודה נייקרוג

סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי – גיל אלבוים

 

שירותי ממונה בטיחות

שירותי ממונה בטיחות


שירותים נוספים

כללי בטיחות בעבודה

לפני שהפכתם למנהלים במקום עבודה לבטח חשבתם לעצמכם על השכר שתרוויחו, על הכבוד להיות מנהל וכנראה שגם חשבתם על האחריות הרבה בתפקיד. אחד הדברים החשובים ביותר בלקיחת אחריות על עובדים

תוכנית בטיחות אש

תוכנית בטיחות אש תוכנית בטיחות אש כשמה כן היא "בלשון העם" הגדרה למושג : "נספח תיאור אמצעים לבטיחות אש" שמופיע בתקנה 11 א' לתקנות התכנון והבניה. התוכנית נבנית ע"י ממונה

היתר רעלים

היתר רעלים חומרים מסוכנים – תחיקה  על פי חוק החמרים המסוכנים, תשנ"ג-1993,  לא יעסוק אדם ברעלים אלא אם יש בידו היתר רעלים מאת הממונה על ידי השר להגנת הסביבה. היתר

אפקט הבטיחות - כי המוכנות שלכם היא ההצלחה שלנו !

לייעוץ בנושא בטיחות פנו אלינו:

כל הזכויות שמורות Ⓒ לחברת אפקט הבטיחות בע"מ
Share on Facebook
דילוג לתוכן