בס"ד
UKIsrael

הדרכות בטיחות אש

הדרכות בטיחות אש / כיבוי אש

בכל מקום עבודה נדרשים העובדים לעבור הדרכות כיבוי אש / בטיחות אש שתדריך אותם כיצד להתנהל בעת שריפה בסביבת העבודה. זאת, כחלק מחובת המעביד להדריך את העובדים על הסיכונים במקום עבודתו מתוקף חוק ארגון הפיקוח על העבודה תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), תשנ"ט-1999

מספר הדליקות מדי שנה מצביע על סטטיסטיקה גבוהה של דליקות מבנים. כלל הדליקות (לא רק במבנים) רק בחודש מאי 2019 היו 1,000 דליקות  אף על פי שיש שלל אמצעים למניעה וטיפול בשריפות, עדיין כמות הדליקות די גבוהה. על מנת שכוחות הכיבוי וההצלה יוכלו לבצע את עבודתם כראוי, ושבשניות הראשונות שהן הקריטיות ביותר בעתות שריפה מי שנמצא במקום ידע כיצד להתנהל ולפעול נכון בדליקה, הוכרה על פי חוק החובה שעסק ישלח את עובדיו להדרכות בטיחות אש / כיבוי אש והתנהלות נכונה בעת שריפה.

כל שריפה במקום עבודה מתרחשת בגלל כשל כלשהו, שהתחיל ברמה האנושית, ובהתאם לכך – גם יכול להיעצר על ידי הגורם האנושי. בין אם מדובר בתשתית קלוקלת, מזג אוויר בעייתי שהחמיר בעיה שהייתה קיימת או שריפה שהוצתה על ידי אדם, כל אחת מהסיבות האלה יכולה להיעצר על ידי הגורם האנושי. אמנם לא ניתן לצמצם ב- 100% את כל השריפות שמתרחשות, אך כאשר עובדים מודרכים לשים לב לתקלות בטיחותיות שיכולות לגרום לשריפה, או למצבים מסוימים ובהם שריפה, הם יוכלו למזער נזקים ולהגיב כראוי כדי למנוע את השריפה הבאה. במקרים רבים, בהם הייתה התערבות ראשונית אקטיבית בעת תחילת שריפה, נמנעה התפשטותה עד כדי כיבויה המוחלט. כמו כן, פעולות מניעת דליקות חשובה מאין כמוה ב"מלחמה" להגנה על סביבת העבודה.

ההדרכות מתנהלות ברמה העיונית וברמה הפרקטית. העובדים מוכשרים לשני נושאים עיקריים:

הדרכות בטיחות אש לעובדים – מניעת דליקות

לימוד פרונטאלי באמצעות מצגת אוריינטטיבית, המנגישה את הנושא המורכב של מניעת הדליקות ברמה קלילה, ברורה ונהירה, המובנת לכל אדם, בכל רמת תעסוקה. לימוד זה מלווה בסרטוני המחשה הנשענים על מקרים אמיתיים שקרו או המחשות ע"י אנימציות וכיו"ב. הדבר עוזר ומגביר את מודעות הלומד לגבי האפשרויות למניעת דליקות. הנושאים הנלמדים בד"כ הינם :

  1. מהות האש.
  2. הגורמים לדליקות.
  3. אופני התלקחות.
  4. סוגי הדליקות.
  5. סיכוני עשן בדליקה
  6. אופן המילוט בצורה נכונה.
  7. שיטות לכיבוי המותאם לסוגי השריפות השכיחות במבנה.
  8. הכרת אמצעים לגילוי אש כיבוי אש ומילוט (מערכת כיבוי אוטומטית לנוזלים דליקים, לחצני התראה, גלגלונים, פריסת זרנוקים ועוד).
  9. הכרת המטפה
  10. סוגי המטפים
  11. אופן תפעול מטפים
  12. הנחיות להתמגנות ומילוט בשעת חירום.
  13. כיבוי אדם בוער.

קורס בטיחות אש לעובדים – סיור להכרת האמצעים במבנה

לאחר הלימוד התיאורטי, נכון וראוי לעשות סיור ללומדים במקום עבודתם להכרת אמצעי הגילוי, הכיבוי והמילוט במבנה. נכון להתחיל מפאנל הכבאים הנמצא בכניסה למבנה (במידה ויש) ולהסביר ללומדים את אופי הפאנל ואמצעי השליטה המותקנים שם. כמו כן, ניתן להראות ללומדים את מיקומי ארונות הכיבוי, מיקומי דלתות האש, מיקומי המטפים, מיקומי יציאות המילוט, אמצעי הגילוי וכיבוי האש האוטומטיים המותקנים במבנה וכן בלוחות החשמל, ועוד.
הדבר יביא להעלאת הביטחון של העובד בסביבת עבודתו וישפר את רמת המוכנות שלו למקרים כאלה.

קורס בטיחות אש – תרגול בכיבוי אש 

ברוב האירועים, אדם שלא ידע נכון את כללי הבסיס וכיצד לפעול בעת שריפה, ייכנס לפאניקה וסביר להניח שזו תוביל למותו. אך בהדרכה נכונה ותרגול פיזי, כל עובד יוכל לפעול על פי כללי בסיס שיתודרך אליהם בהדרכת כיבוי אש. ההדרכה תכשיר אותו כיצד למנוע חנק מעשן השריפה, כיצד לפתוח פתחי אוורור ולפעול להקטנת האש וצמצום הנזקים, וכיצד להיעזר בכלים לכיבוי אש המצויים בכל אתר ומקום עבודה על פי חוק. לאחר הלימודים התיאורטיים של טיפול בשריפה, יערך תרגיל אשר יוודא שאף אם אין העובד זוכר בעל פה את הדברים, הוא יזכור פיזית בידיו ורגליו מה עליו לעשות בעת שריפה. זאת, משום שהזיכרון החזותי והגופני ישמש ככלי עזר אמיתי בעת אירוע כמו שריפה, שיכול לגרום ללחץ ופאניקה.

הדרכות כיבוי אש – איזורי פעילות

אנו פועלים בכל רחבי הארץ צפון, מרכז, דרום: חיפה, טבריה, נתניה, תל אביב, רמת גן, רעננה, ירושלים, יהודה ושומרון, אשדוד, באר שבע, אילת, וכל היישובים הסמוכים.

צרו קשר

שאלות נפוצות

icon

בוודאי שכן, מגיעים לבית הלקוח ועורכים הדרכה פרונטאלית באמצעות מצגת מעניינת ומקצועית ולאחר מכן מתרגלים באמצעות מטפים וסימולטור אש.

icon

כן בהחלט. אנו מבצעים הדרכות בטיחות אש באמצעות סימולטור אש חיה והתרגול יכול להיעשות באמצעות מטפי אבקה או מטפי מים כך ניתן למנוע לכלוך.

icon

סיור במבנה הוא מאוד חשוב לעובדי העסק היות ובכך הם מכירים את דרכי המילוט מהמבנה ואת אמצעי הגילוי והכיבוי במבנה. הנושא חשוב מאוד לבטחון העובדים ולהיכרות עם אמצעי החירום אשר בעת חירום יכולים להציל חיים.

icon

אכן כן, כל המדריכים שלנו מוכשרים לביצוע הדרכות על פי קריטריוני נציבות הכיבוי במדינה.

icon

אנו פועלים בכל רחבי הארץ: צפון, מרכז, דרום.

 







 

אפקט הבטיחות - כי המוכנות שלכם היא ההצלחה שלנו !

לייעוץ בנושא בטיחות פנו אלינו:

כל הזכויות שמורות Ⓒ לחברת אפקט הבטיחות בע"מ
Share on Facebook
דילוג לתוכן