בס"ד
UKIsrael

יועץ בטיחות – כיצד הוא מסייע לעסק שלך ?

בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 נדרש כל מפעל (מפעל : כהגדרתו בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל-1970 ) להעסיק/לשכור יועץ בטיחות במפעל / ארגון על מנת שינהל את הבטיחות ויכתוב תוכנית לניהול הבטיחות בארגון.

קבלת ייעוץ מממונה בטיחות מוסמך מאפשרת לעסקים לבצע הערכה אובייקטיבית של נוהלי הבריאות והבטיחות שלהם, ומביאה אותם לסטנדרטים הדרושים על פי התקנות והחוקים. אם אתה שוכר יועץ בטיחות בעבודה לעסק שלך, מהן הציפיות שלך מהיועץ וכיצד יקדם את העסק שלך ?

 

יועץ בטיחות – הערכת מדיניות ותוכניות

כאשר היועץ מובא להתייעצות לעסק, אחד התפקידים הראשונים של יועץ הבטיחות הוא להעריך מדיניות ותוכניות הכשרה הקשורות לבטיחות. לפני שיגיש הצעות כלשהן, היועץ יצטרך להכיר את הנהלים הנוכחיים ואת הסיבות שמאחוריהם.

 

יועץ בטיחות – עבודה עצמאית ויחסי אנוש טובים

יועץ הבטיחות נדרש להכרת התקנות על בוריין ולעבודה עצמאית. כמו כן הוא נדרש לתקשר היטב עם לקוחות ואנשים בדרגות מקצועיות שונות, רמות השכלה שונות, רקע תרבותי שונה ועוד. היועץ נדרש להבין את צרכי עובדי העסק ולקוחותיו, ולבנות מערכות יחסים טובות איתם.

 

זיהוי בעיות וסיכונים בעמדות עבודה, משרדים ושטחים אחרים

מעבר לנושא קריאת הנהלים, יועץ הבטיחות יצטרך לבדוק כיצד נהלי הבטיחות מתנהלים בעסק הספציפי. היועץ ישוטט בשטח העסק ויבדוק את עמדות העבודה, המכונות והאנשים לצורך גילוי והערכה של בעיות וסיכונים העלולים להוביל לתאונות. לדוגמא, יועץ בטיחות אש יתמקד בעיקר בסיכוני אש בארגון.

 

תכנון וארגון שינויים ושיפורים

יועץ בטיחות נדרש לתכנן ולארגן שינויים, שיפורים ובקשות שירות ורכש שיעמדו בתאריכי יעד, או ביעדי ייצור של המפעל.

 

חקר אירועים או תאונות

יועצי בטיחות עשויים להגיע לעסק גם בתגובה לתאונות שעלולות להתרחש באתר. הם חוקרים את הנסיבות שהובילו לתאונה, כמו גם את תגובת העסק לאירוע ומעקב אחרי האירוע.

 

כתיבת דוחות טכניים, מדריכי בטיחות ומדיניות, דוח תאונה

יועצי בטיחות כותבים גם דוחות טכניים, מדריכי בטיחות, תכניות תגובה ומדיניות של העסק, דוחות תאונות ועוד. לצורך אחריות זו, יועץ בטיחות יזדקק לסגנון כתיבה ברור, עברית טובה וידע מלא בתקנות.

 

תכנון וביצוע הדרכות בטיחות

עסקים רבים חייבים ליזום הדרכות בטיחות או תכניות הסמכה שעליהם להציע לעובדים. היועץ מתכנן ומציג הדרכות מסוג זה, ומבטיח כי תהיה התייחסות לכלל הנושאים הנדרשים.

 

ייצוג מול הרשויות

יועץ הבטיחות מייצג את המפעל מול הרשויות הרלוונטיות: העירייה, רשות הכבאות וההצלה, המשרד להגנת הסביבה, משרד העבודה ועוד.

 

יועץ בטיחות בעבודה – להיות בקיא בתקנות ובחוקים

יועצי בטיחות מתעדכנים בתקנות הבטיחות החדשות, כמו גם על החלטות בתי משפט הנוגעות לכך. אי-פעולה בנושא זה עשוייה לגרום להם להיות לא יעילים בהצעת עצות והמלצות מתאימות. יצירת קשר עם ארגוני בטיחות, השתתפות בסמינרים והשתלמויות, ושמירה על חברות פעילה בארגונים בענף הם מכריעים לידע ולרמת העדכון בתקנות ובחוקים.

 

יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש הוא בעל הסמכת "ממונה בטיחות אש" ומחויב להיות בקיא בכל התקנות והנהלים בהיערכות לשריפה, בשגרה ובחירום, תוך הקניית ידע עיוני ומעשי בבטיחות אש לממונים על הבטיחות בארגון ודרכם לכל העובדים. היועץ מחויב לוודא קיומם ותקינותם של שילוט מתאים, יציאות חירום, גלאי עשן, מטפי כיבוי, צינורות כיבוי, מתזים, מסכות חמצן, פנסי עשן וכל הציוד הנוסף הנדרש לבטיחות אש, הכל בהתאם לאופי ותחומי הפעילות של הארגון.

 

החזר ההשקעה של ייעוץ בטיחות

נוהלי בטיחות מחמירים מבטיחים לארגונים החזר השקעה (ROI). החזר ההשקעה נובע מתדמית ציבורית חיובית, עמידה בתקנות, בחוקים ובתקנים, חיסכון בעלויות כתוצאה מתאונות ותשלום פיצויים לנפגעים, יעילות תפעולית גבוהה ושיפור שביעות רצון העובדים.

 

חברת אפקט הבטיחות

חברת "אפקט הבטיחות בע"מ" מספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה בדרישות החוק והתקנות. החברה מבצעת הדרכות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, מספקת שירותי יועץ בטיחות בבניה, יועץ בטיחות מוסדות חינוך, יועץ בטיחות אש, מבצעת סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, רישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, הכנת תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד.

אנו פועלים בכל רחבי הארץ צפון, מרכז, דרום: חיפה, טבריה, נתניה, תל אביב, רמת גן, רעננה, ירושלים, יהודה ושומרון, אשדוד, באר שבע, אילת, וכל היישובים הסמוכים.

 

יועץ בטיחות בעבודה

ייעוץ בטיחות בפעולה


שאלות נפוצות

icon

בהחלט כן. צור קשר וקבל ייעוץ מיידי מממונה בטיחות מוסמך.

icon

כל מפעל המונה מעל 50 עובדים מחויב במינוי יועץ בטיחות לקידום הבטיחות במקום העבודה

icon

אנו מספקים שירותי יועץ בטיחות במגוון תחומים: מוסדות חינוך, בטיחות אש, אתרי בניה, מפעלי יצור, אירועים המוניים ועוד תחומים רבים.

icon

אנו פועלים בכל רחבי הארץ.

icon

המחיר נגזר מכמה פרמטרים: סוג המפעל, שעות היועץ ועוד. באם הארגון נדרש ליועץ בטיחות, מפקח עבודה אזורי מגיע לבחינה של הארגון וקובע את שעות העבודה של היועץ.

שירותים נוספים

ניהול הגנת הסביבה ISO 14001:2015

תקן ISO 14001:2015 הינו תקן בינלאומי לניהול סביבה, אשר מדינת ישראל אימצה והגדירה כתקן ישראלי רשמי. מטרת התקן להביא לאחידות בפעולות הנדרשות להפחתה במקור של תהליכי ייצור, אחסנה, פסולת וכיו"ב,

היתר רעלים

היתר רעלים חומרים מסוכנים – תחיקה  על פי חוק החמרים המסוכנים, תשנ"ג-1993,  לא יעסוק אדם ברעלים אלא אם יש בידו היתר רעלים מאת הממונה על ידי השר להגנת הסביבה. היתר

תוכנית בטיחות אש

תוכנית בטיחות אש תוכנית בטיחות אש כשמה כן היא "בלשון העם" הגדרה למושג : "נספח תיאור אמצעים לבטיחות אש" שמופיע בתקנה 11 א' לתקנות התכנון והבניה. התוכנית נבנית ע"י ממונה

אפקט הבטיחות - כי המוכנות שלכם היא ההצלחה שלנו !

לייעוץ בנושא בטיחות פנו אלינו:

כל הזכויות שמורות Ⓒ לחברת אפקט הבטיחות בע"מ
Share on Facebook
דילוג לתוכן