בס"ד
UKIsrael

כללי בטיחות בעבודה

לפני שהפכתם למנהלים במקום עבודה לבטח חשבתם לעצמכם על השכר שתרוויחו, על הכבוד להיות מנהל וכנראה שגם חשבתם על האחריות הרבה בתפקיד. אחד הדברים החשובים ביותר בלקיחת אחריות על עובדים הוא שמירה על כללי בטיחות בסיסיים במקום עבודתכם. במאמר זה נסביר על כללי בטיחות בעבודה וכיצד לפעול כדי לשמור עליהם.

כמובן שחברת אפקט הבטיחות מספקת שירותי ממונה בטיחות בעבודה המסייע להגדיר במדוייק את כללי הבטיחות.

 

כללי בטיחות בעבודה – טיפים

 

צרו תרבות בטיחות במקום העבודה

עצרו וחשבו לרגע באיזו תדירות ובאילו דרכים אתם מעבירים לעובדיכם את חשיבות הבטיחות במקום העבודה. האם זה נעשה מדי חודש? מדי רבעון? מדי שנה? אם אתם רוצה להפחית פגיעות במקום העבודה, שקלו להפוך את הבטיחות במקום העבודה לחלק חשוב בתרבות החברה שלכם. תחילה, אתם יכולים לנסות להבין את גורמי השורש לפציעות של העובדים שלכם במקום העבודה ולסקור באופן קבוע את מקום העבודה ולמצוא מפגעי בטיחות פוטנציאליים בציוד ובסגנון העבודה.

התייעצות עם מומחה לבריאות תעסוקתית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג תובנות בנושא מניעת פציעות.

ברגע שיש לכם תמונה ברורה יותר של מפגעי בטיחות פוטנציאליים במקום העבודה שלכם, אתם מוכנים לגייס את תמיכתם של עובדיכם ביצירת תרבות חברה בה הבטיחות תמיד בראש סדר העדיפויות שלכם.

יציאות אש

וודאו כי כל יציאות האש תמיד יהיו מסוגלות להיפתח מתוך הבניין בשעות העבודה ושאינן חסומות ע"י פחי פסולת העלולים להקשות על פתיחת הדלתות. יש לסמן כל דלת בשלט מואר, ולבדוק כל דלת אחת לחודש כדי לוודא שהיא עובדת כראוי.

בעיות חשמל

שקעי חשמל פגומים מהווים סכנת שריפה ממשית. על כל עובד חלה האחריות לדווח על שקע חשמל שאינו פועל כראוי לתחזוקת הבניין באופן מיידי. קצר בשקע חשמל עלול לגרום לשריפה אם לא יתוקן. יש לדווח על כל קווי החשמל החשופים או המרופטים, ועל שקעי חשמל פגומים. על יחידת התחזוקה לבצע בדיקה חודשית של כל קווי החשמל בבניין כדי לוודא שאין סכנות שריפה.

מקומות גבוהים

על החברה לספק סולמות, מדרגות או שרפרפים  באזורים שבהם יש מדפים גבוהים ובמקרים אחרים בהם העובדים יצטרכו להגיע למקום גבוה. אין לאפשר לעובד לקחת ולהחזיר חפצים מאזורים גבוהים ללא אלמנט מגביה, ויש להאיר אזורי אחסון עם מדפים גבוהים בכדי למנוע תאונות.

מטפי כיבוי

יש להביא את מפקח האש המקומי, או ממונה בטיחות אש, כדי שיידע את החברה היכן יש להציב מטפים. יש להכשיר את כל העובדים כיצד להשתמש נכון במטף כיבוי אש, ויש לבדוק את כל המטפים לפחות פעם בשנה.

פגיעות חמורות

אם עובד חווה פגיעה חמורה חלילה, כמו שבר ברגל או פציעה בגב, אין להזיז את אותו עובד עד שתגיע עזרת חירום. העברת העובד ממקום למקום עלולה להחמיר את הפגיעה. על עמיתים לעבודה לנסות לעזור לעובד שנפגע לנוח ככל האפשר עד שיגיעו פרמדיקים.

סימני בטיחות

סימנים כמו "ללא עישון" או "ללא ריצה" מוצבים מסיבה מסוימת. יש להקפיד שהעובדים ממלאים אחר ההוראות בשלטים אלו. על העובדים שלא מקפידים על ההנחיות שבשלטים יש להטיל עונשים כגון קנסות.

מבקרים

על כל המבקרים להיכנס לאזור הקבלה, ולהיות מורשים להיכנס לאזור העבודה רק כאשר הם מלווים בעובד.

 

רעיונות שיעזרו לעובדים שלך לשמור על כללי בטיחות בעבודה:

 

1.       הכשר עובדים היטב

הכשרה מקיפה לעובדים היא חובה למניעת פציעות במקום העבודה. וודא כי לכל העובדים שלך תהיה גישה לכל הדרכות הבטיחות לתפקידים שלהם, למשל באמצעות הפורטל הארגוני.

2.      תגמל עובדים על התנהגות בטוחה

תגמולים הם דרך קלה לעודד שמירה על הבטיחות במקום העבודה. הענקת תגמולים קטנים לעובדים המקפידים על מדיניות הבטיחות מחזיקה אותם במעורבות ומעודדת אותם לשמור על כללי בטיחות בעבודה, מה שיכול לעשות את ההבדל הגדול בהפחתת הפגיעות במקום העבודה.

3.      שמור על שטחי עבודה מסודרים ונקיים

מקום עבודה מבולגן יכול להוביל לתאונות מיותרות. ודא שפחים נערמים בבטחה ושפחים מנוקים במהירות. ערוך בדיקות סדירות כדי לבדוק סכנות פוטנציאליות כמו כבלים סבוכים, רצפות מבולגנות וחפצים לא מאורגנים.

4.      ערוך פגישות קבועות בנושא בטיחות במקום העבודה

אף פעם לא מזיק להיות מוכנים יתר על המידה. ישיבות קבועות לבחינת כללי הבטיחות בעבודה ודיון בהם שומרים על תחושת הבטיחות במקום העבודה, כך שכשמשהו קורה, כולם יודעים מיד מה לעשות.  

חברת אפקט הבטיחות

חברת "אפקט הבטיחות בע"מ" מספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה בדרישות החוק. ביצוע הדרכות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות אש, שירותי ממונה בטיחות בעבודה, ייעוץ בטיחות, סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, סיוע ברישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד. זכור: התרחשות ארוע בטיחות יכולה להביא לנזק עצום לעסק שלך, עם עלות כספית ותדמיתית גדולה הרבה יותר מההשקעה הכספית בהעסקת ממונה בטיחות ויישום המלצותיו.

 

כללי בטיחות בעבודה

כללי בטיחות בעבודה


שירותים נוספים

יועץ בטיחות – כיצד הוא מסייע לעסק שלך ?

בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 נדרש כל מפעל (מפעל : כהגדרתו בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל-1970 ) להעסיק/לשכור יועץ בטיחות במפעל / ארגון על מנת שינהל

רישוי עסקים בתחום בטיחות האש

רישוי עסקים בתחום בטיחות האש בשל כמות השריפות הבלתי סבירה מדי שנה, המשרד לביטחון פנים ותחתיו הרשות לכבאות והצלה, קבעו מספר תקנות וחוקים שנועדו לקבוע מסגרת מחייבת עבור כל עסק,

שילוב ממונה בטיחות בארגון – בחירה נכונה

ממונה בטיחות בהתאם לתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), תשנ"ו-1996 נדרש כל מפעל (מפעל : כהגדרתו בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל-1970 ) להעסיק/לשכור ממונה בטיחות במפעל /

אפקט הבטיחות - כי המוכנות שלכם היא ההצלחה שלנו !

לייעוץ בנושא בטיחות פנו אלינו:

כל הזכויות שמורות Ⓒ לחברת אפקט הבטיחות בע"מ
Share on Facebook
דילוג לתוכן