בס"ד
UKIsrael

הדרכות צוותי חירום

חברת אפקט הבטיחות – הדרכות צוותי חירום 

בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], תש"ל-1970 בסימן ט"ו: הסדרי בטיחות לשעת דליקה, בסעיף 126 (תרגילי הימלטות (תיקון מס' 1) תשל"ד-1974) כתוב כך: צעדים יעילים לרבות תרגילי הימלטות, הבאים להבטיח שהעובדים יהיו בקיאים במימלטים מדליקה ובשימושם ובסדר הקבוע לשעת דליקה יינקטו
(1)  במפעל שעובדים בו בבנין אחד יותר מעשרים בני אדם מעל לקומה הראשונה או במקום שהוא יותר מששה מטרים מעל לפני הקרקע;
(2)  במפעל שבו נמצאים בשימוש או מוחסנים חמרים דליקים ביותר או נפיצים בבנין שבו עובדים בני אדם.
כמו כן, בחוק ארגון הפיקוח על העבודה, תשי"ד-1954 סעיף 8 ד' מתבקש מחזיק המקום לכתוב נוהלי חירום למצבי סיכון מיוחדים ולמקרי תאונות עבודה
לפיכך נדרש צוות חירום במפעל שיספק מענה לאירועי חירום במתן מענה מיידי להתערבות לפני בוא צוותי חירום לאומיים מיומנים יותר, לפיכך נכון שבצוות החירום יוקם צוות התערבות למקרי שריפה ואחרים ע"מ לספק מענה מיידי ומועיל ולמזער נזקים בנפש ורכוש.

במפעלים או עסקים מסוימים, בהם יש יותר סכנה לשריפה או דליקה, על המקום להחזיק ולנהל צוות ייעודי מיוחד שיהיה מוכן לטיפול בשריפה במידת הצורך. זה יהיה צוות מובחר של אנשים, אשר יכירו בצורה מקצועית את נהלי הבטיחות הנדרשים, וברגעים בהם כולם שרויים בפניקה, הם אלו שיוכלו לנהל אירוע ולתפעל אותו בצורה נכונה על מנת להכווין את שאר העובדים במפעל על פי הנהלים באירוע שריפה.

מה כוללת הכשרת צוותי חירום ?

מלבד ההכשרה הבסיסית שכל עובד צריך לעבור לטיפול בשריפות, צוות החירום צריך לעבור הכשרה יותר מעמיקה, שתלמד אותו לא רק כיצד לנהוג ברמה האישית של כל אחד בכדי להינצל משריפה, כי אם כיצד להתנהל ברמת המפעל ולפעול להנחיה נכונה של העובדים בעתות חירום. אלו הם התחומים שיהיו באחריות צוות החירום ואליהם יוכשרו:

נהלי חירום

כל צוות מחויב בהכרה בנהלי חירום בצורה מעמיקה, עד שידע לשנן אותם מתוך שינה.. נהלי חירום הם קו מנחה כללי כיצד להתנהל נכון בעת מצוקה ואירועים כמו שריפה. פעולה על פי הנהלים נועדה להבטיח סדר עדיפויות נכון והתנהלות בטוחה שמטרתה היא, ראשית כל, הצלת חיי אדם.

אמצעים וציוד

על הצוות להכיר את כלל אמצעי הבטיחות שנמצאים במתחם כדי להיעזר בהם בעת שריפה ולהיות מסוגל לתפעל כל אחד מן האמצעים הללו באופן מקצועי. כמו כן, לרשות הצוות יעמוד ציוד ייעודי מיוחד, אשר ישמש אותו בעתות שריפה למיגון ותפעול.

חברת אפקט הבטיחות בע"מ מבצעת תרגול צוותי כיבוי באמצעות חליפות התקרבות לאש תקניות ושימוש במנפי"ם תוצרת DRAGER עם גלילים קלים . כולל מכונת עשן איכותית להדמיה של עשן

תרגולים

על מנת שהצוות יוכל לפעול במיומנות ומקצועיות בעת חירום עליו להכיר את שלל התגובות האפשריות לכל אירוע ולגרום לגוף לזכור את מה שהמוח לא בהכרח יזכור ברגעי לחץ וחירום. בדומה לתרגולים למלחמה או תרגולי ביטחון שמנוהלים על ידי פיקוד העורף, המטרה היא זהה – זיכרון פיזי בנוסף לתיאורטי. יש הכרה מסוימת בעובדה שלא מעט אנשים מגיבים בהלם או בשיתוק למצבי חירום, וכל שלמדו תיאורטית נשכח מראשם באותו הרגע. לעומת זאת, תרגול פיזי יכול להורות לידיים ולרגליים כיצד לפעול ללא צורך במחשבה, רק על ידי התרגול עצמו והשארת חותמת הזיכרון הגופני על המתרגל.

חברת אפקט הבטיחות בע"מ תספק לכם שירות מצוין בהדרכת צוות החירום במפעלכם באמצעות אמצעים מתאימים ותרגול התרחישים המותאמים למפעל.

אנו פועלים בכל רחבי הארץ צפון, מרכז, דרום: חיפה, טבריה, נתניה, תל אביב, רמת גן, רעננה, ירושלים, יהודה ושומרון, אשדוד, באר שבע, אילת, וכל היישובים הסמוכים.

שאלות נפוצות

icon

במפעלים או עסקים מסוימים, בהם יש יותר סכנה לשריפה או דליקה, על המקום להחזיק ולנהל צוות ייעודי מיוחד שיהיה מוכן לטיפול בשריפה במידת הצורך.

icon

מלבד ההכשרה הבסיסית שכל עובד צריך לעבור לטיפול בשריפות, צוות החירום צריך לעבור הכשרה יותר מעמיקה, שתלמד אותו לא רק כיצד לנהוג ברמה האישית של כל אחד בכדי להינצל משריפה, כי אם כיצד להתנהל ברמת המפעל ולפעול להנחיה נכונה של העובדים בעתות חירום.

icon

נהלי חירום הם קו מנחה כללי כיצד להתנהל נכון בעת מצוקה ואירועים כמו שריפה.

icon

חברת אפקט הבטיחות בע"מ מבצעת תרגול צוותי כיבוי באמצעות חליפות התקרבות לאש תקניות ושימוש במנפי"ם

icon

אנו פועלים בכל רחבי הארץ צפון, מרכז, דרום

הדרכות צוותי חירום

הדרכת חניך ללבישת חליפת אש + מנ"פ

הדרכות צוותי חירום

כוננות לקראת תרגול לאחר לבישת החליפות

הדרכות צוותי חירום

הדרכות צוותי חירום – כיבוי אש באמצעות מטפה


אפקט הבטיחות - כי המוכנות שלכם היא ההצלחה שלנו !

לייעוץ בנושא בטיחות פנו אלינו:

כל הזכויות שמורות Ⓒ לחברת אפקט הבטיחות בע"מ
Share on Facebook
דילוג לתוכן